PROGRAM
HAMMER PIANO FESTIVAL 2022
OTVARANJE
FESTIVALA
SAVREMENO
STVARALAŠTVO
GODIŠNJICE
VELIKIH
KOMPOZITORA
ZATVARANJE
FESTIVALA
PROGRAM HAMMER PIANO FESTIVAL 2022
OTVARANJE FESTIVALA
SAVREMENO STVARALAŠTVO
GODIŠNJICE VELIKIH KOMPOZITORA
160 godina rođenja
Kloda debisija i
150 godina rođenja
Aleksandra Skrjabina
Kloda debisija i
150 godina rođenja
Aleksandra Skrjabina
8. OKTOBAR
20 ČASOVA
20 ČASOVA
SANJA
BIZJAK
BIZJAK
klavir (Srbija / Francuska)
ZATVARANJE FESTIVALA
PROGRAM
Kratki dokumentarni prilog (10’)
GODIŠNJICE VELIKIH KOMPOZITORA
PROGRAM
Frederik Šopen
Emprompti br. 1 u As-duru, op. 29
Emprompti br. 2 u Fis-duru, op. 36
Aleksandar Skrjabin
Prelid i Nokturno za levu ruku, op. 9
Prelidi
Br. 1 u C-duru, op. 13
Br. 2 u a-molu, op. 13
Br. 1 u A-duru, op. 15
Br. 2 u fis-molu, op. 15
Br. 2 u gis-molu, op. 16
Br. 3 u Des-duru, op. 17
Br. 6 u h-molu, op. 13
Kratki dokumentarni prilog (10’)
GODIŠNJICE VELIKIH KOMPOZITORA
160 godina rođenja Kloda Debisija i 150 godina rođenja Aleksandra Skrjabina
U prilogu govore:
Dr Sonja Cvetković, redovni profesor, Fakultet umetnosti u Nišu
Dr Nebojša Todorović, redovni profesor, Fakultet umetnosti u Nišu
Dr um. Ivan Novaković, vanredni profesor, Fakultet umetnosti u Nišu
Klod Debisi
Etide, L. 136
Étude 7 pour les degrés chromatiques (za hromatske stepene)
Étude 8 pour les agréments (za ukrase)
Étude 9 pour les notes répétées (za repetirane note)
Étude 10 pour les sonorités opposées (za suprotne zvuke)
Étude 11 pour les arpèges composés (za kompozitna arpeđa)
Étude 12 pour les accords (za akorde)
BIOGRAFIJA SANJA BIZJAK
Okružena muzikom od najranijeg detinjstva, Sanja
počinje da uči klavir u svojoj šestoj godini u Muzičkoj školi „Kosta Manojlović“ u Zemunu. Uz prof. Zlatu Maleš, sa kojom muzički odrasta do svoje 12. godine, izuzetno brzo napreduje i sa osam godina izvodi Hajdnov Koncert u D-duru, u sali Kolarčeve zadužbine. Potom sledi niz solističkih koncerata, debi
u renomiranoj sali Auditorijuma Luvra, kao i saradnja sa Beogradskom filharmonijom, Filharmonijom iz Esena, Ukrajinskim Simfonijskim orkestrom,
Orkestrom Vojske Jugoslavije, Gudačima Svetog
Đorđa, nastupi u Srbiji, Rusiji, Japanu, Brazilu,
Australiji, Francuskoj, Rumuniji, Slovačkoj, Češkoj
Republici, Austriji, Italiji, Nemačkoj i Mađarskoj, kao i brojna snimanja za radio i televiziju u tim zemljama.
Iskustvo stiče i na takmičenjima za mlade u Bukureštu, Košicama, Parizu i Novgorodu, sa kojih se vraća sa najvišim priznanjima, a zatim slede i prva nagrada na takmičenju „Černi“ u Pragu, druga nagrada na takmičenju „Horovic“ u Kijevu, prva nagrada na Međunarodnom takmičenju u Valensiji 2010. godine, kao i treća nagrada na Međunarodnom „Jeunesses
Musicales“ takmičenju u Beogradu marta 2019. godine.
U dvanaestoj godini Sanja postaje student Pariskog
konzervatorijuma u klasi profesora Žaka Ruvijea, kao
najmlađa u svojoj generaciji i stipendista francuske
vlade. Godine 2004. završava studije u Parizu sa
najvišom ocenom jednoglasnom odlukom žirija, da bi
školovanje nastavila sa profesorom Aleksandrom
Sacem na Akademiji u Gracu i Elisom Virsaladze u Minhenu.
Sanja je bila i stipendista visoke škole Rojal Koledž u Londonu, kao student profesora Dmitrija
Aleksejeva do 2013. godine. Takođe se usavršava kod
uglednih muzičara, kao što su Moris Burg, Menahem
Presler, Ferenc Radoš, Igor Lasko, Feliks Gotlib,
Stanislav Počekin i Itamar Golan. Sa sestrom Lidijom
osniva 2002. godine klavirski duo, koji sa uspehom nastupa na najznačajnijim festivalima, kao što su BBC
Proms u Londonu, Fol Žurne u Nantu i u Tokiju, Rok
d’Anteron, kao i BEMUS, NOMUS i SOMUS festivalima u
Srbiji. Godine 2005. osvajaju dve specijalne nagrade na takmičenju „ARD“ u Minhenu, što im omogućava
nastupe sa najprestižnijim orkestrima – Nacionalni Francuski orkestar, Sinfonia Varsovia, Orkestar francuskog Radija, Britn Sinfonija, Hong Kong Sinfonijeta.
BIOGRAFIJA SANJA BIZJAK
Sanjina diskografska ostvarenja su toplo primljena
od strane kritike – njen prvi solistički disk izašao je
2013. godine za francusku diskografsku kuću DiscAuverS sa kompletnim Etidama-Slikama Sergeja Rahmanjinova, dok je Duo Bizjak za francusku kuću
Mirare snimio kompletna dela Stravinskog i koncerte
Pulanka i Martinua sa Štutgartskom filharmonijom
za englesku kuću Onyx.